Seharian : Khazali, Anwar Putra and Me... Mahbub Daaiman

Hidup yang dulunya sendiri... kemudian berdua... kemudian bertiga... alangkah indah untuk diceritakan. Walaupun ada ketika hari cerah, dan ada ketika hari mendung... apa yang pasti, kasih sayanglah pengikat kami melayari rencah hidup seharian. Hidup sederhana, tidak mewah namun bahagia diberkati Allah dan direstui ayah bonda, alangkah bahagia untuk diungkapkan. Walau pasang walau surut air di laut, kasih kami diharap bertaut selamanya. Terima kasih semua esp abang dan Anwar kerana membawa 'makna' pada hidup ini. Juga pada Bak, Mak, Ayah dan Mek atas restu kalian... pada Kak Dah, Abg Wan, Abg Mi, Abg Ma, Abg Li, Abg Joe, Aini, Fadilah dan Hasanah atas support dari awal hingga kini menjadikan hidup ini amat meriah. Dan pada ipar duai yang disayangi, anak-anak sedara yang cun2 dan hensem2 semer, terima kasih banyak-banyak... Semoga kita semua dirahmati Yang Maha Mengasihani.

Thursday, January 10, 2008

alhamdulillah...!

Alhamdulillah... setelah beberapa hari Nwa amat risau dan runsing every morning about going to school, he became better.
Semalam (5th day), sewaktu aku tunggu dia pulang di pintu pagar tadika, dari jauh lagi dia tersenyum gembira. Alangkah senangnya rasa hati aku... Tuhan saja yang tahu. Dengan gembiranya dia terpa aku dan pegang tangan aku sambil kata, "Umi, Nwa dah ok. Nwa dah dapat kawan baru" sambil senyum2 gitu. Tapi bila ditanya apa nama kawan baru, dia jawab ntah laa..
Hmm... kawan pompuan kot! Hehehhe...
Kalaulah begitu keadaannya tiap-tiap hari, baguslah... Terima kasih Tuhan... doaku dimakbulkan. Malam sebelumnya, aku bacakan ayat-ayat Quran semasa dia nak tidur. Aku tidurkan dia awal... sebelum 'Isyak lagi... so, sambil nak tunggu masuk waktu isyak tu lah aku baca Quran sebelah dia yang tengah berbaring. Akhirnya dia terlena... dan aku bacakan ayat 1-6 surah Tohaa dan tiupkan ke hidungnya bila dia tarik nafas.
Paginya, dia terjaga sendiri 10 minit before jam 7. Masa sampai kat sekolah, dia menangis sikit. Tapi aku minta dia tarik nafas dalam-dalam. Dia ikut... and looks better. Then dia terus ikut teacher Izza masuk kelas. Senangnya hati aku....
Mudah2an berterusan laa macam tu.
Kalau dia setuju, Isnin nanti nak ajar dia naik van... jimat belanja sikit. Sebab sepanjang 5 hari ni, belanja minyak kereta saja lebih rm 20, belum lagi dikira belanja kat kedai pok zek setiap kali balik dr sekolah. Aii... mau botak aku.
Kalau nampak dia dah independant tu... boleh laaa ajar2 dia naik van pulak. Lagipun, van Cik Ton selang sebuah rumah jer. Orang yang dia dah kenal mungkin ok sikit kot. Lagi ramai kawan nanti lagi bagus.

1 comment:

Pusat Tuisyen Titian Cahaya said...

alhamdulillah...chekde pun tumpang happy...nwar dah ok........hmmmmm kalau dah ramai kawan nanti...sure lagi happy....jangan tak nak balik rumah dah ler......heheheh