Seharian : Khazali, Anwar Putra and Me... Mahbub Daaiman

Hidup yang dulunya sendiri... kemudian berdua... kemudian bertiga... alangkah indah untuk diceritakan. Walaupun ada ketika hari cerah, dan ada ketika hari mendung... apa yang pasti, kasih sayanglah pengikat kami melayari rencah hidup seharian. Hidup sederhana, tidak mewah namun bahagia diberkati Allah dan direstui ayah bonda, alangkah bahagia untuk diungkapkan. Walau pasang walau surut air di laut, kasih kami diharap bertaut selamanya. Terima kasih semua esp abang dan Anwar kerana membawa 'makna' pada hidup ini. Juga pada Bak, Mak, Ayah dan Mek atas restu kalian... pada Kak Dah, Abg Wan, Abg Mi, Abg Ma, Abg Li, Abg Joe, Aini, Fadilah dan Hasanah atas support dari awal hingga kini menjadikan hidup ini amat meriah. Dan pada ipar duai yang disayangi, anak-anak sedara yang cun2 dan hensem2 semer, terima kasih banyak-banyak... Semoga kita semua dirahmati Yang Maha Mengasihani.

Thursday, January 17, 2008

Luahan hati Ahmad Anwar Putra

Now Nwa nak belajar masak laa pulak. Tengok jemput pisang yang Nwa buat kat bawah ni. Kalau adik Damea tengok, mesti dia nak. Kalau Nabila tengok, mesti dia ngap terus. Hehehheh...
Tengok tu... muncung mulut sambil kacau jemput pisang.

Tu dia dah penat kacau cekodok...Lenguh tangan Nwa... Umi pun take over dan terus goreng. Tapi yang dah masak tak sempat nak ambik gambar coz nak cepat sangat pegi playpark. Bawak bekal laagi...
Sekarang tiap-tiap Isnin Nwa dan umi akan pergi bermain kat playpark Taman Gelora... depan ofis abah. So, petang Isnin alamatnya umi akan miss laa Spa Q. Tapi takpe... pagi2 Selasa umi akan cover balik tengok kat internet.
Wah... canggih sungguh... hehehheh....
Nwa dah makin seronok ke sekolah... dah dapat kawan baru. Pagi2 Nwa pergi sekolah dengan abah naik motor. Abah dah belikan Nwa helmet baru... dan Nwa pakai jaket. Tadi pagi Umi ambik gambar Nwa pakai jaket n helmet... tapi balik sekolah Nwa delete gambar tu sebab tak cantik. (Bertuah punyer anak).
Balik sekolah, Nwa naik van Cik Ton yang warna biru. Best... ada kawan nama Naufal. Tapi tadi Naufal tak pergi sekolah. Nenek dia kata Naufal nak tido.
Hmm... Nwa payah jugak nak bangun pagi. Pagi tadi, nasib Umi tak sempat ambik air sapu kat muka, cepat2 Nwa bangun... rilek jap tengok MHI pastu gi mandi. Umi mandikan Nwa air suam, sabunkan sampai wangi. Pastu umi pakaikan umiform Affan yang kaler purple, cik Lah yang jahitkan.
Lepas pakai baju, Nwa makan roti telur goreng yang sos tomato kat dalam. Sedaaaap... umi masakkan.
Pastu Nwa pakai jaket n helmet then pegi sekolah ngan abah naik motor.
Sekarang Umi tak payah hantar Nwa lagi... Umi tunggu jer kat rumah... pergi pasar ke, pergi ngaji ke... tapi kena balik sebelum 11.15 pagi. Kalau tak, Nwa nangis.......Waaaaaa!
(Hmm... nangis aje!)

2 comments:

Tinta Pendeta said...

hebat mu nwa, pandai wat jeput pisang doh, ni mesti ramai gewe suke nanti..dun giv up nwa..chayyooo

chekdenoor said...

boleh ganti cheff wan..... kaya tu ....