Seharian : Khazali, Anwar Putra and Me... Mahbub Daaiman

Hidup yang dulunya sendiri... kemudian berdua... kemudian bertiga... alangkah indah untuk diceritakan. Walaupun ada ketika hari cerah, dan ada ketika hari mendung... apa yang pasti, kasih sayanglah pengikat kami melayari rencah hidup seharian. Hidup sederhana, tidak mewah namun bahagia diberkati Allah dan direstui ayah bonda, alangkah bahagia untuk diungkapkan. Walau pasang walau surut air di laut, kasih kami diharap bertaut selamanya. Terima kasih semua esp abang dan Anwar kerana membawa 'makna' pada hidup ini. Juga pada Bak, Mak, Ayah dan Mek atas restu kalian... pada Kak Dah, Abg Wan, Abg Mi, Abg Ma, Abg Li, Abg Joe, Aini, Fadilah dan Hasanah atas support dari awal hingga kini menjadikan hidup ini amat meriah. Dan pada ipar duai yang disayangi, anak-anak sedara yang cun2 dan hensem2 semer, terima kasih banyak-banyak... Semoga kita semua dirahmati Yang Maha Mengasihani.

Thursday, March 5, 2009

terfikir

Tak tahu kenapa... rasa macam nak ambik tajuk post along pulak sbg tajuk pos aku hari ni. Boleh ye along? mungkin 'terfikir'... yg aku sedang lalui sekarang.

but before i go any further... tadi pagi selepas Nwa balik sekolah, dia ayik beno main game. Aku pulak menyiapkan baju untuk dipakai waktu hari besar nanti. Sekejap tu dia datang sebelah aku...

Umi.. umi.. sambil cuit aku.

Iyer, ada apa?

kalau umi nak cuci2 rumah ni kan... umi tak payah pakai broom tau, pakai jer vacuum cleaner... dengan muka yg serius sekali.

aku senyum...kenapa?

sebab... kalau cuci guna vacuum cleaner lebih fantas!

opss....aku tergelak...fantas?

eh, eh, bukan...pantas...sambil senyum menampakkan gigi baru yg dah kuar separuh.

Heheheh....agaknya Nwa nak sebut pantas dan faster kot?

Betul3... dia jawab..

Hmm...thats my son!

back to 'terfikir'...
aku terfikir, seorang lelaki patut malu kalau mintak semua orang di sekelilingnya mengalah untuk keselesaannya semata-mata...lebih2 lagi minta perempuan mengalah pada nya...lebih2 lagi pulak perempuan yg lebih muda. Oooo...tak patut, sangat tak patut. But it happens!

Pernah jugak aku terfikir... alangkah baiknya kalau semua orang gembira dengan effort yang aku lakukan...contohnya seperti mencari tempat penginapan yang sesuai sewaktu berkonvoi ke kelantan nanti. Bila semua happy, of course aku pun akan happy... tak kisah segala penat lelah... hilang semuanya bila tgk org sekeliling gembira.
Tapi ada jugak yg complain...tak payah laa nak tempat selesa sangat, as long as boleh lelapkan mata ajer utk 2 malam... bilik upstairs ke, downstairs ke, no hal... cuci jugak aku dibasuhnya...
Ok...sepatah tu je aku jawab.
But in the end, that same person jugak laa yg mintak aku cari another room utk dia menginap sorang2...no sharing2 dengan 'hired driver' coz penat perjalanan jauh. Nak rehat lebih bla bla bla...
Ohh... sepatah tu je aku mampu jawab.
But nasib tak menyebelahi, bila aku call Nur Inn.. diorang cakap. Sori naik lori, bilik extra tak boleh diberi. Semua dah booked. Padan muka! (ni ayat aku sendiri - yg tgh panas-, bukan receptionist yg cakap).
Bincang punye bincang... Hannah dan aku setuju untuk bergilir jadi driver... so that tak perlu hire another driver. So tak der laa sharing2 room. Mengalah aje!
Apa nak jadi, jadi lah... but kali ni aku betul2 hot. hanya ruang yang sempit ini saja tempat nak luahkan rasa hati... yer laa blog ni tak pandai menjawab!
Kalau dapat bilik kat ceruk ke, upstairs downstairs tak puas hati... lantak...sori naik lori, tak puas hati boleh lari...
Tapi tak der laa aku akan kata gitu kan? Marah ke hot ke... reputasi kena jaga laa... kampung mak mentua aku yang nak dituju ni...

For Hannah... tq for the sacrifice... make sure supplement cukup so that tak letih for the next day! Hantaran ... kc dah siapkan. sekarang ada kat umah kak dah, disimpan di sana atas sebab2 keselamatan heheheh... maklumlah... private and confidential!

For bros ... spare your energy!

For sisters... get ready in BLUE!

For nieces and nephews...get ready to be my assistants....hehhehehe! Yg besar2, tolong acik siapkan pelamin dan meja pengantin ok!

7 comments:

Tinta Pendeta said...

sabaq kc..mea x kisah tidoq atas lantai pun hehe...tapi karpet kena la 3 inci dalam ekk hehe...

.::.PeaNuT.::. said...

saya tak dapat mengikuti rombongan ker kelantan...
pada waktu itu saya sedang berhempas pulas menjawab soklan2 midterm exam..
2 jam di waktu pagi..
early in the morning.. 8 am..
2 jam d waktu malam... 8 pm..
kalo tak, i leh jadi driver..
heemm..
walau apa pun... sabar and senyum selalu..
bak kata cik fad..
smile over things u cannot control..
and jumpa di kemaman..
owh ya.. doakan kami selamat sampai ke kemaman on saturday..
here we come...
all the way from melaka..

Kanak2 riang said...

here we come!
all the way from Melaka to Kemaman~
c ya!!

Nan Hannah said...

heheh...sabor...i xkesah mane2..yg pntg seme smooth n clear...eh cam iklan kosmetik plaks..:)
org2 dari mlake tuh...drive leklok ek...ku menunggumu utk ku suruh ini itu...wakakak...

chekdenoor said...

heheh...ngapa tulisan post kali ni beso beno....heheheh.....geram beno tu......sabo..sabo.....
actuali...kaknoot lambat faham ker...tapi tak faham citer tu...... sms ler skit...sapa tu??? heheheheh...nak busybody skit....gosip ni....hehehe...dahlah tak balek...kak noor ni....nak gosip pulak tu.....isssshhhhh....heheheh

Tinta Pendeta said...

lor chekde noor xbalik ker? sape nk iring pengantin nie?uk alohhh..huhuhu..
to kc, biasela kite dh usaha tp xkan dpt satisfy seme pihak...
to nad n along, gudluck 4ur xm..xleh la jumpe wish n mea erk..huk3...
last..smuge majlis kali ni success n grand d mate kite semua...
chayyooo...

Nan Nurhayati said...

mekasih pada semer yg beri komen. itu tandanya keluhan ini didengari.
mekasih...

sayang semer!

:)