Seharian : Khazali, Anwar Putra and Me... Mahbub Daaiman

Hidup yang dulunya sendiri... kemudian berdua... kemudian bertiga... alangkah indah untuk diceritakan. Walaupun ada ketika hari cerah, dan ada ketika hari mendung... apa yang pasti, kasih sayanglah pengikat kami melayari rencah hidup seharian. Hidup sederhana, tidak mewah namun bahagia diberkati Allah dan direstui ayah bonda, alangkah bahagia untuk diungkapkan. Walau pasang walau surut air di laut, kasih kami diharap bertaut selamanya. Terima kasih semua esp abang dan Anwar kerana membawa 'makna' pada hidup ini. Juga pada Bak, Mak, Ayah dan Mek atas restu kalian... pada Kak Dah, Abg Wan, Abg Mi, Abg Ma, Abg Li, Abg Joe, Aini, Fadilah dan Hasanah atas support dari awal hingga kini menjadikan hidup ini amat meriah. Dan pada ipar duai yang disayangi, anak-anak sedara yang cun2 dan hensem2 semer, terima kasih banyak-banyak... Semoga kita semua dirahmati Yang Maha Mengasihani.

Monday, March 30, 2009

birthday oh birthday!


Hari ni genap umurku 34 tahun...satu angka lagi bertambah
, bermakna aku semakin berusia (atau ayat mudah, makin tua...). Ada orang kata, usia hanya angka...tapi bagi aku, usia adalah petanda atau miqyas (kayu pengukur)...dah berapa lama kita menikmati nikmat Tuhan yang tak terbilang ini di atas muka dunia. Doa yang biasa diterima...semoga panjang umur dan diberkati serta dimurahkan rezeki sepanjang hayat.

Terima kasih yang tak terhingga for sisters and anak buah yang wish me happy birthday..yg paling awal Nan Yayah, diikuti Nan Aini...tapi siang td baru dijawab since semalam makan ubat batuk dan of course krosssszzzz seawal 9.30 pm. Pagi tadi, wish from Nan Fad...tq...dan diakhiri Nan Shi malam ni...sangat sibuk kakakku ini..apapun, tq atas ingatan kalian.
Cuma dari pengantin baru jer tak der.. agaknya sibuk sangat kot.
Dan kawan-kawan di facebook...tq for the wish (Wan nor, Helmi n Ikin).

Yang tak bestnye...aku tak sihat on this very special day...aduhai...batuk macam dah sayang sangat kat aku ni...langsung tak lekang. Sampai suara pun parau semacam...nak berbual di phone pun tak boleh lama...asyik nak batuk aje.
Sambutan pun tak ada...kek tak sempat beli...since abang kerja sampai malam hari ni.. memang tak syok langsung. Aku nak masak pun... bukan jer tak der mood, kudrat pun kurang. Apalah nasib!

Memang sejak balik dari Kelantan untuk kenduri Hannah di sana, majoriti ramai yang tak sihat. Abang demam dalam perjalanan lagi, sebelum sampai Kuala Berang lagi. Kak Dah satu famili jangan ceritalah...habis semua ada sakitnya. Ani, Fad, Akip semer kene tempiasnya...hinggakan pengantin pun 'terjangkit' sama.

Nwa pun demam sehari...tapi ok jer lepas basuh kepala dengan air batu... pastu sihat...neting-neting main bola. Now aku punyer turn laa pulak... kalau dah kena batuk ni, biasanya susah nak hilang. Tambah lagi dengan cuaca yang panas perit...then tiba-tiba hujan...pastu panas balik...heiii memang mencabar betul. Memang tak sesuai langsung untuk outdoor activity.

Hajat hati kalau semua dah sihat...nak plan berkelah ramai-ramai kat pantai Balok ke...dah lama tak piknik2 ni...

Harap2 cepat sihat... abang kata nanti sihat sikit kita celebrate laa birthday umi...hmm... beli kek ke.. makan kat luar ke... tq..

3 comments:

chekdenoor said...

Selamat hari lahir...semuga dipanjangkan umur dalam kesihatan yang baik dan dimurahkan rezeki....AMIN.

Umur bertambah, pengalaman hidup pun bertambah gak....heheheh...so...sekarang sure kita lebih mengerti tentang suatu kehidupan........

Tinta Pendeta said...

Selamat panjang umur dan dimurahkan rezeki...mea pun tak sambut lagi dgn se-speselnya...ntah tahu ntah tidak akan birthday-nyer hehe...

Nan Nurhayati said...

tak pe buat sambutan utk mea walau dia tak tau apa2... nwa dulu pun x tau mende gok... tp sejak umur setahun beli kek sokmo hehehhe...