Seharian : Khazali, Anwar Putra and Me... Mahbub Daaiman

Hidup yang dulunya sendiri... kemudian berdua... kemudian bertiga... alangkah indah untuk diceritakan. Walaupun ada ketika hari cerah, dan ada ketika hari mendung... apa yang pasti, kasih sayanglah pengikat kami melayari rencah hidup seharian. Hidup sederhana, tidak mewah namun bahagia diberkati Allah dan direstui ayah bonda, alangkah bahagia untuk diungkapkan. Walau pasang walau surut air di laut, kasih kami diharap bertaut selamanya. Terima kasih semua esp abang dan Anwar kerana membawa 'makna' pada hidup ini. Juga pada Bak, Mak, Ayah dan Mek atas restu kalian... pada Kak Dah, Abg Wan, Abg Mi, Abg Ma, Abg Li, Abg Joe, Aini, Fadilah dan Hasanah atas support dari awal hingga kini menjadikan hidup ini amat meriah. Dan pada ipar duai yang disayangi, anak-anak sedara yang cun2 dan hensem2 semer, terima kasih banyak-banyak... Semoga kita semua dirahmati Yang Maha Mengasihani.

Thursday, June 28, 2007

kereta kena tow...!

Last Sabtu, aku pergi Tangkak bersama abang n Ila. Sampai kat Muadzam, kereta rosak...berasap lagi. Aduhai... akhirnya kena tow ke bengkel. Tu laa first time aku naik kereta yg kena tow. Terdongak gitulah kat dalam kereta. Rasa gerun pun ada... nak ketawa pun ada. Nasib baiklah tak jauh sangat... dalam 10 km gitu.
Akhirnya kami bermalam di Redan Inn kat bandar Muadzam. Ila dibawa balik oleh Kak Dah dan Abang Mat pasal kami tak nak tambah kos penginapan lagi. Lagipun kos baiki kereta saja hampir rm500. Kiranya untung bisnes habis kat situ je laaa.. Tapi nak buat camna, dah nak habis. Tapi alhamdulillah... kerosakan tak der laa teruk sangat. Dan yang paling penting, kita semua selamat. Syukur...!




Anwar sekarang dah semakin rajin pergi mengaji. Alhamdulillah... walaupun waktu bangun pagi agak liat, tapi bila dah bangun ok jer. Semangat jer pergi bilik air, mandi, pakai baju dan breakfast. Pencapaian pun ok, dah baca dua mukasurat setiap hari. Cuma nak ulangkaji jer malas sikit. Asal buka buku jer, menguap salu. Bila habih jer baca, segar balik. Begitulah ragam si anak comel ni. Tapi kalau dibandingkan dengan budak seusia dengan dia, anwar jauh labih advanced. Baguslah... nanti jadi cerdik pandai bila besar nanti...Aamiin!

2 comments:

POWER OF MIND said...

Anwar budak yang bijak. Gen keluarga kemaman...semuanya cerdek...heheheheheh.....insyaallah anwar akan membuatkan mak dan ayahnya rasa bangga.

Itulah kelebihannya bila ada anak sendiri....seronok bila tengok anak-anak membesar dengan baik.

Bila anwar nak ada adek??

Nan Nurhayati said...

tima kasih...gitulah hendaknya.

pasal adik tu... setakat ni, anwar... pause...