Seharian : Khazali, Anwar Putra and Me... Mahbub Daaiman

Hidup yang dulunya sendiri... kemudian berdua... kemudian bertiga... alangkah indah untuk diceritakan. Walaupun ada ketika hari cerah, dan ada ketika hari mendung... apa yang pasti, kasih sayanglah pengikat kami melayari rencah hidup seharian. Hidup sederhana, tidak mewah namun bahagia diberkati Allah dan direstui ayah bonda, alangkah bahagia untuk diungkapkan. Walau pasang walau surut air di laut, kasih kami diharap bertaut selamanya. Terima kasih semua esp abang dan Anwar kerana membawa 'makna' pada hidup ini. Juga pada Bak, Mak, Ayah dan Mek atas restu kalian... pada Kak Dah, Abg Wan, Abg Mi, Abg Ma, Abg Li, Abg Joe, Aini, Fadilah dan Hasanah atas support dari awal hingga kini menjadikan hidup ini amat meriah. Dan pada ipar duai yang disayangi, anak-anak sedara yang cun2 dan hensem2 semer, terima kasih banyak-banyak... Semoga kita semua dirahmati Yang Maha Mengasihani.

Wednesday, April 23, 2008

Adik bongsuku akan bertunang...

Angin tak der, ribut tak der, hujan pun jarang-jarang... tup-tup Hasanah adik bongsuku nak bertunang. Aku happy... apatah lagi yang empunya diri dan yang penting Mak dan Bak merestui.
Baguslah... perjalanannya dipermudahkan allah Ta'ala. Semoga dipermudahkan sehingga akhirnya.
Seperti biasa, bila ada saja adik abang yang nak bertunang atau kahwin, aku dan Kak Dah memegang tugas bahagian barang-barang hantaran, hiasan bilik dan pelamin... ala-ala kadar je laaa... tak der sehebat Pak Abu.
Aku n Kak Dah tak kisah... malah kami makin suka dan seronok... sambil cari barang kat bandar, boleh laa rewang-rewang.... dah jadi hobi dah pun.
Waktu aku nak kahwin dulu, Aini yang buat bahagian bunga-bungaan esp bunga telur. Sampai sakit pinggang. Fadhilah n Sanah kalau bahagian bunga ni... senyum jer... semua jadi. Begitulah terernya dua orang adik aku ni. Hehehehhe...
Now, time Sanah... nampak gayanya dia pun nak main senyum aje jugak... heheheh... tak pe lah dik, selagi Kc n Kak Dah masih boleh on ni... kira orait lah.
Next week (Labour Day), kami sekeluarga akan pulang ke Rantau Panjang... plan nak rewang-rewang kat pekan sana, cari material utk gubah hantaran Sanah.
Well...untuk tatapan peminat blog ini yang tak putus-putus berkunjung dan memberi komen, here i present model majalah Cleo terbitan June 2006. Apa pun, suka diingatkan ... gambar hanya sekadar hiasan. (Sorry ajoe... gambar mu amat menawan sekali.... Warghhh warghh warghh). Jangan lupa pulang tau 31 Mei nanti...kita hangatkan suasana majlis pertunangan adik bongsu kita.

Heeiiii....bapak sapa laa ni..
(cam kenal jer betis sapa kat belakang tu...kantoi...!)

1 comment:

.::.PeaNuT.::. said...

waahh... menawan2..
sgt menawan...
ader kener undi2 tak?/
kalo ader nak undi nir...