Seharian : Khazali, Anwar Putra and Me... Mahbub Daaiman

Hidup yang dulunya sendiri... kemudian berdua... kemudian bertiga... alangkah indah untuk diceritakan. Walaupun ada ketika hari cerah, dan ada ketika hari mendung... apa yang pasti, kasih sayanglah pengikat kami melayari rencah hidup seharian. Hidup sederhana, tidak mewah namun bahagia diberkati Allah dan direstui ayah bonda, alangkah bahagia untuk diungkapkan. Walau pasang walau surut air di laut, kasih kami diharap bertaut selamanya. Terima kasih semua esp abang dan Anwar kerana membawa 'makna' pada hidup ini. Juga pada Bak, Mak, Ayah dan Mek atas restu kalian... pada Kak Dah, Abg Wan, Abg Mi, Abg Ma, Abg Li, Abg Joe, Aini, Fadilah dan Hasanah atas support dari awal hingga kini menjadikan hidup ini amat meriah. Dan pada ipar duai yang disayangi, anak-anak sedara yang cun2 dan hensem2 semer, terima kasih banyak-banyak... Semoga kita semua dirahmati Yang Maha Mengasihani.

Monday, April 14, 2008

full week days...

Since Sabtu 05 April, bermula 7 weekdays yg penuh dan padat. Bermula dengan meeting i-Team on Saturday. Sunday aku drive back to Kuantan bersama Nwa n Sanah.
Isnin...
Sanah balik dari kerja, disambut dengan tetamu (ehhemm!!) yang datang along with big cake. Tamu diajak dinner sama-sama...

Selasa...
Sanah tak sihat, muntah dan pening... Aku pulak sakit kepala bukan kepalang. Aku dah agak... mesti masalah blood pressure. So kelas mengaji cancelled. Aku cuba bertahan... dan ada tamu lagi sebelah petangnya. Aku ke klinik bersama Sanah... my blood pressure 130/90. Kurang sikit drp last month. Doc cuma aku jaga makan aje. Apa laa doc ni... cakap dua tiga patah jer.
Petang... Sanah pergi ke rumah kak Dah. Dah beberapa hari tertangguh.
Malamnya... kepala makin sakit. Aku call Fad, then telan beberapa supplement yg dia suggest. After one hour, rasa boleh tahan. Alhamdulillah...

Rabu...
Sanah masih lagi muntah-muntah dan pening. So aku bawak dia balik ke Kemaman untuk berurut... along with Nwa. Dapat appointment petang selepas Asar. So, nak tak nak aku terpaksa bermalam di rumah Mak. Lagipun, aku sendiri pun kurang sihat. Kebetulan pulak Suhaila sepupu abang nak datang ke rumah malam ni. Anuar suaminya ada meeting di Kuantan pagi Khamis.
Aduhai... nampaknya abang terpaksa entertain diorg sorang2 laa... belikan makan malam etc. Sorry laa abang, keadaan betul2 tak mengizinkan kitorang balik malam tu.

Khamis...

Seawal 7.15 am, aku keluar ke pasar... cari ikan segar untuk tetamu di rumah. Pukul 10 am, i started the journey balik ke Kuantan bersama Nwa. Sanah tak ikut balik since dia dapat MC hingga Friday.
Sampai kat rumah, terus masak untuk lunch... Kesian pulak dengan Suhaila... berdua dengan baby nya kat rumah. Rasa bersalah pun ada... tapi nak buat camna.
Malam baru lah diorang bertolak balik ke Temerloh.

Jumaat...

Luckily, abang tak jadi out-station ke Rompin hari ni. So aku bolehlah tarik nafas lega sikit coz tak payah nak kalut-kalut berkemas.
Barulah aku ada masa untuk tengok Daftar Pemilih Pilihanraya 2008... masukkan data culaan Kg Besut... complicated jugak.
Pening rasanya... hinggakan aku tak masak for dinner. Abang tolong belikan tomyam... aku cuma masak nasi dan telur goreng. Best jugak...

Sabtu...

8.30 am... aku tumpang Zarina ke sekolah Affan... ada perjumpaan dengan guru kelas Nwa. Berbual-bual dengan Teacher Eiza dan ambil report card. So far, Nwa punya progress ok. Cuma kekadang dia bergurau agak kasar dengan kawan-kawannya. Hmm... something to worry.
12 pm... bertolak balik ke Kemaman... berkejar for meeting at 2 pm. Penat Tuhan jer yang tau.

Ahad...
Bertolak balik ke Kuantan...

Today...
Baru dapat bernafas lega... Try to get back to the routine. Tak seronok hidup seharian penuh kekalutan. Apapun, kerja-kerja i-Team masih boleh diteruskan dari rumah, cuma sistem SSDP agak complicated... so ada sikit masalah teknikal laa... Biasa laa...
Harap-harap semuanya ok, insya-allah...


Buat abang... maafkanlah ayang kerana seminggu dua kebelakangan ini, keadaan agak kurang teratur. Banyak diganggu emosi barangkali... ditambah dengan kerja-kerja rumah yang agak terbengkalai.
Apapun, terima kasih kerana amat memahami keadaan ayang. Terima kasih yang tak terhingga kerana masih sudi menyayangi dan mencintai ayang walaupun perempuan ini bukan isteri sempurna. Dan terima kasih kerana menyayangi Anwar... satu-satunya permata cinta kita.

...Akan kusimpul kasih ini sampai nafas terakhir...

No comments: